Tuesday, July 16, 2013

Home Made Mango Lassi






Mango Lassi adalah minuman yg diperbuat daripada yogurt dan mangga. Popular di negara2 seperti India dan Pakistan dengarnya. Saya mula belajar minum mango lassi masa tinggal kat Jerman dulu. Ada satu restoran Pakistan yg kami suka makan nasi berianinya dan kat sini la kami kenal mango lassi. 

Kat Malaysia ni pon ada rasanya mango lassi dijual tapi jangan tanya saya kat mana. Sungguh saya tak tahu. Saya cuma terfikir nak buat sendiri aje sbb it's a matter of blending the mango slices and yogurt together with a little bit of water. 


Saya guna 2 biji mangga tempatan dari Sabak Bernam dan juga Nestle low fat yogurt, lebih kurang 1 cawan. Kemudian tambah air dan blend sampai halus. Org kata kalau dpt mangga India lagi sedap tapi rega mangga India boleh juling mata. Tak silap sebiji RM10 kot.

Lepas tu minum terus, kalau nak sejuk boleh la blend sekali ngan ais, buat ala2 smoothies.

No comments: