Sunday, May 5, 2013

Sup Mee Soya


Few days ago pegi Jusco and tgk2 kat bahagian 'Items to Clear', saya jumpa Mi Lidi Soya dijual pada separuh harga. Sepeket cuma RM1.80 kot kalau x silap. Cuma tarikh luput dia dah dekat la which is 30 June 2013. Tak kisah la asal belum expired. Tapi kena masak cepat sbb simpan2 kang tak teringat nak masak, tau2 nanti dah expired..nangesss

Saya belum penah try lagi mee soya. Green tea noodles penah la. But no harm in trying kan...tagline dia pon -your key to better health.


So what I did with this noodles, masak ikut arahan kat peket pembungkus which is didihkan air kemudian masukkan mee ni dan masak lagi selama 5-6 minit. Saya tak ikut time pon sebenarnya. Saya ikut cara masak spaghetti, bila rasa mee tu dah lembut, matikan api dan tos airnya. Lepastu rendam balik dgn air sejuk so ianya x melekat2. Mee ni mmg agak melekat2. Rasa dia mcm kenyal2 sikit. Ada rasa mcm mee telur jugak.

Untuk makan mee ni, saya buat sup sayur2an campur seafood balls dan crab sarimi. Nak bagi pedas, boleh hiris cili api.  Alhamdulilah anak2 suka.

Cara saya buat sup boleh tgk kat SINI

No comments: